În articol regăsiți informațiile și acțiunile necesare după semnarea contractului de finanțare. Vă recomand să salvați linkul și să reveniți aici când aveți nevoie de informații.
- Cont IBAN Microgrant
- Plata Micrograntului de 2.000 euro
- Plata facturii de consultanță
- Cheltuirea Micrograntului
- Raport de Progres
- Cheltuieli Eligibile
Cont IBAN Microgrant
Contul IBAN Microgrant este contul ”special” (cont de tranzit) pe care banca aleasă de dumneavoastră îl deschide pentru plata micrograntului. Noi nu avem nevoie de contul IBAN Microgrant, dar este necesar să fie deschis pentru a putea primii suma de 2.000 euro.
Contractul de finanțare a fost semnat de către noi folosind contul IBAN furnizat de dumneavoastră și a fost trimis către MEEMA (finanțator) pentru validare, procedură standard. Nu este nevoie să-l semnați și dumneavoastră, doar să-l păstrați.
Singura acțiune care noi nu putem să o facem pentru dumneavoastră și cade în sarcina dumneavoastră, este de a vă asigura că, contul de Microgrant este deschis la banca aleasă de dumneavoastră.
Banca aleasă se regăsește în formularul de depunere atașat la email-ul primit.
Nu sunați la Call Center-ul băncii!
O să primiți un răspuns general ”Contul de Microgrant o să fie deschis automat de către bancă” și sunt șanse să nu fie deschis!
Recomandarea noastră este să sunați, sau să mergeți la sucursala la care aveți contul curent, să le spuneți că a fost aprobată cererea de finațare și să cereți deschiderea contului de microgrant dacă acesta nu este deschis deja.
Pentru deschidere, dacă este cazul, este posibil să vi se ceară dovada acceptării la finanțare, dovada este contractul de finanțare. Dacă întâmpinați greutăți vă rog să mă contactați.
Plata Micrograntului de 2.000 euro
Se va efectua după validarea contractului de finanțare de către finanțator, procesul are următorii pași:
- Semnarea Contractului de Finanțare
Contractul a fost semnat de către noi și trimis spre validare.
Procedură standard. - Contract Final/Validat*
Înseamnă semnarea/validarea contractului și de către finanțator, care devine contract final.
Perioada de semnare/validare este descrisă mai jos. - Contract Plătit
Plata micrograntului se efectuază în maxim 7 zile de la semnarea contractului de către MEEMA (finanțator), punctul 2 – Contract Final.
Majoritatea băncilor vă trimit mesaj pe telefon sau în aplicație în momentul când banii sunt disponibili în cont ”Salut! Contul de Microgrant a fost alimentat cu 9679 lei” sau ceva asemănător.
Noi suntem înștiințați în aplicație printr-o notoficare ”Contract Plătit”, de obicei o primim la 24-48 ore după ce banii sunt disponibili în cont.
Perioada de semnare/validare*
Contractele o să fie semnate (devenind Contracte Finale) începând din 19.05.2022. În martie au trimis 20.000 de contracte în 2 zile și au fost validate/plătite într-o perioadă de aproximativ 45 zile.
Acum au trimis aproximativ 10.000 – 16.000 și, raportat la ritmul lor de lucru, mă aștept să fie plătite în aproximativ 30 de zile începând din 19.05.2022.
Noi procesăm doar notificările primite în aplicație în momentul în care le primim. Mai multe informații despre situația dumneavoastră vă pot oferii cei de la Call Center Granturi IMM, telefon 0219059.
Plata facturii de consultanță
Regăsiți în factură toate detaliile pentru plata acesteia. Plata se face de către societatea (SRL, PFA, II, IF) dumneavoastră prin transfer bancar.
Beneficiar: Calandrinon Consult Srl
IBAN: RO86BTRLRONCRT0295240501
Sumă: 643 lei (130 euro, 1 euro = 4.9472 lei, BNR 18.05.2022)
Detalii plată: Plata factura nr. XXXX, xxxx este numărul facturii primite în email.
Factura se poate plătii când doriți dumneavoastră, dar vă rog nu mai mult de 7 zile de la primirea micrograntului de 2.000 euro în contul dumneavoastră bancar.
Plata serviciului de consultanță nu este eligibilă din contul de Microgrant!
Cheltuirea Micrograntului
Banii se cheltuiesc doar pe cheltuielile eligibile aferente programului și doar prin ordin de plată din aplicația bancară sau fizic la bancă pe bază de facturi.
Plata Facturilor
Plătitor: Nume (SRL, PFA, II, IF)
Bancă: Banca Dumneavostră
Cont IBAN: IBAN Microgrant
Beneficiar: Nume Beneficiar (SRL, PFA, II, IF)
IBAN: IBAN Beneficiar
Sumă: Suma exactă care este plătită
Detalii plată: Plata factura nr. XXXX, xxxx este numărul facturii care se plătește, proformă sau fiscală, după caz.
Achizițiile din altă țară pentru care primiți facturi în altă limbă decât limba română trebuiesc traduse autorizat.
Dacă oferiți servicii de traducere și doriți să pun aici datele dumneavoastră de contact, pentru a ajuta beneficiarii cu această speță, vă rog să mă contactați.
TVA
Dacă nu sunteți înregistrat în scopuri de TVA (neplătitor de TVA), TVA este eligibil.
Dacă sunteți înregistrat în scopuri de TVA (plătitor de TVA), TVA nu este eligibil.
Link verificare dacă sunteți înregistrat în scopuri de TVA sau nu. https://www.anaf.ro/RegistruTVA/
Plata datoriilor către Bugetul de Stat
Este eligibilă plata datoriilor către bugetul de stat, a Impozitului, CAS, CASS și Impozitul pe Dividente pentru SRL. Este eligibilă plată datoriilor către bugetul de stat datorate pe CNP (PFA, II, IF, Profesii Liberale).
Mai jos detalii completare OP pentru PFA, II, IF și Profesii Liberale.
ORDIN DE PLATĂ
Nr: …………
PLĂTIȚI: Suma care se plătește
Plătitor: Nume (PFA, II, IF, Profesie Liberală)
Cod de identificare fiscală : CNP sau CUI PFA, II, IF, Profesie Liberală. Este ok oricare.
Cod IBAN Plătitor: IBAN Microgrant
Beneficiar: BUGETUL DE STAT
Cod de identificare fiscală : CNP!*
IBAN: IBAN TREZO FURNIZAT DE ANAF (sau de către contabil)
Sumă: Suma exactă care este plătită
Detalii plată: Plată datorii Bugetul de Stat conform DU AN, AN – este anul declarației care se plătește. 99% din cazuri este DU2022.
Nu sunt eligibile datoriile acumulate înainte de 1 Februarie 2020!
Raport de Progres
Pentru contractele semnate în perioada 18.05.2022 noi ne-am setat data de 01.08.2022 pentru a verifica situația cheltuielilor pe care le efectuați! Termenul limită de a cheltuii micrograntul de 2.000 euro este de 90 de zile de la data în care banii au fost virați în contul dumneavoastră IBAN.
Vă rog să luați în considerare un termen limită de 80 de zile.
Avem nevoie de 10 zile pentru a verifica documentele, corecta dacă este cazul și pentru realiza raportul de progres.
Nedepunerea în termen duce la recuperarea ajutorului financiar de către finanțator.
Documente necesare
Fiecare cheltuială trebuie justificată prin documentele aferente, după caz, acestea sunt:
1. Contracte – doar dacă se efectuează plăți pe bază de contract.
2. Facturi Proforme – doar dacă se plătesc/primiți facturi proforme
3. Facturi Fiscale – factura primită în urma oricărei plăți.
4. Ordin de Plată – OP – Electronic din aplicație sau fizic de la bancă.
ATENȚIE: unele aplicații nu salvează OP-ul mai mult de 24 ore. Vă recomand să-l salvați pentru a evita o cerere către bancă emitere copii (durează câteva zile).
5. Declarația Unică + Recipisă – Dacă se plătesc datorii către bugetul de stat, Impozit, CAS și CASS.
6. OP contabil – pentru plata impozitului de către SRL, contabilul dumneavoastră știe la ce ne referim.
Documentele acceptate de către aplicația (site) https://granturi.imm.gov.ro/ sunt doar in format PDF. Documentele trebuie să fie vizibile.
Suplimentar, o sa avem nevoie de un extras de cont de la intrarea banilor în contul de microgrant până la ultima factură.
Cheltuieli eligibile
Dacă aveți neclarități în ce privește eligibilitatea achiziițiile pe care doriți să le realizați, vă recomand să redactați o listă cu ele și să le discutăm.
4.3.1. (1) Obiectul finanţării trebuie să se încadreze în una sau mai multe din următoarele categorii eligibile:
a) cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, mărfuri, precum și alte categorii de stocuri necesare activității curente/operaționale desfășurate de beneficiari;
b) datorii curente și restante față de furnizorii curenți, inclusiv față de furnizorii de utilități potrivit contractelor încheiate;
c) cheltuieli privind chiria pe bază de contract încheiat, pentru sediul social / punctul / punctele de lucru unde se desfășoară activitatea;
d) cheltuieli privind achiziția de servicii și reparații necesare activității curente de bază, cu excepția serviciilor de consultanță, studii și alte categorii de servicii indirecte cu activitatea curentă;
e) cheltuieli privind echipamentele de protecție medicală, inclusiv materiale de dezinfecție pentru protecția împotriva răspândirii virusului SARS-CoV- 2;
f) cheltuieli privind achiziția de obiecte de inventar, inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare pentru reluarea activității curente;
g) cheltuieli privind achiziția de echipamente, utilaje, instalații, tehnologii, dotări independente necesare pentru reluarea activității;
h) cheltuieli privind plata datoriilor către bugetul statului. (cheltuieli de tipul taxelor și impozitelor către bugetul de stat, inclusiv contribuții salariale, CAS, CASS, impozit pe dividente, impozit pe venitul microîntreprinderilor, impozit pe profit, alte obligații de plată la bugetul de stat. În privința contribuțiilor datorate pentru PFA, II, IF, sunt eligibile și impozitele și taxele pe CNP). Nu sunt eligibile taxele și impozitele la bugetele locale și amenzile de orice fel.
(2) Verificarea asigurării tipurilor de cheltuieli eligibile se face după depunerea raportului de progres, pe baza de eșantion de 1% în scopul validării justificării sumei forfetare.
(3) Beneficiarii de microgranturi vor da o declarație pe proprie răspundere în aplicația de înscriere prin care își vor asuma faptul că utilizarea microgranturilor în alte scopuri decât cele prevăzute de prezenta ordonanță de urgență atrage după sine recuperarea ajutorului de stat acordat împreună cu plata accesoriilor pentru recuperarea ajutorului de stat.
(4) Nu sunt eligibile cheltuielile aferente salariilor nete, achiziţiilor de bunuri second-hand, nu sunt permise achizițiile în sistem leasing, iar cheltuielile cu chiria activelor corporale nu sunt eligibile, cu excepția cheltuielilor privind chiria pe bază de contract încheiat, pentru sediul social/punctele de lucru unde se desfășoară activitatea.
(5) Cheltuiala cu taxa pe valoarea adăugată este eligibilă dacă este nerecuperabilă.
(6) Pentru decontarea datoriilor sunt eligibile și facturile emise anterior semnării contractului, dar nu mai vechi de 1 februarie 2020, care vor fi achitate din micrograntul acordat în cadrul măsurii, după data semnării contractului de finanțare;
(7) Cheltuielile cu consultanța nu sunt eligibile în cadrul prezentei măsuri.
Vă mulțumesc.