Programul de finanțare Microgrant 5000 euro este destinat beneficiarilor din agricultură, piscicultură, acvacultură și industria alimentară.
Lista codurilor CAEN eligibile se regăsește Aici.
Deschiderea sesiunii și depunerea cererilor de finanțare este programată pentru data de 26 Mai 2022.
OUG în forma finală disponibil aici OUG 61/2022.
Fondurile alocate pentru această măsura sunt în valoare de 50.000.000 euro, disponibili pentru un număr maxim de 10.000 cereri, iar selecția se va realiza după regula „Primul venit, primul servit”.
Sesiunea se va deschide în data de 27 Mai 2022, iar selecția și semnarea contractele de finanțare trebuie finalizată până la data de 30 Iunie 2022.
Eligibilitate
Microgranturile în valoare de 5.000 euro se acordă beneficiarilor care îndeplinesc următoarele condiții de eligibilitate:
Condiții doar pentru IMM (SRL)-uri mici și mijlocii:
Nu dețin salariați la data de 31 Decembrie 2019.
Dacă dețineți angajați la data de 31 Decembrie 2019 sunteți eligibili pentru Capital de Lucru Industria Agroalimentară în valoare maximă de 120.000 euro.
Cifră de Afaceri în 2019 este mai mare sau egală cu 5.000 euro.
Pentru SRL-urile înființate în 2019 Cifra de Afaceri trebuie să fie mai mare sau egală cu 415 euro pe lună întreagă de activitate, minim 3 luni întregi de activitate.
Condiție doar pentru PFA – Persoane Fizice Autorizate, II – Întreprinderi Individuale și IF – Întreprinderi Familiale:
Au desfășurat activitate economică/operațională pe perioada a cel puțin 3 luni calendaristice înainte de data de 31 decembrie 2019;
Considerăm condiția o greșeală de redactare a OUG-ului 61/2022, dar pentru siguranță, pentru a indeplinii condiția este necesar să aveți cel puțin câte o factură emisă în 3 luni diferite de la înființare până la 31 Decembrie 2019.
Condiție pentru toate categoriile de beneficiari enumerate mai sus:
Activitate economică trebuie să se regăsească în domeniile de activitate aferente codurilor CAEN eligibile.
Codul CAEN pe care se solicită finanțare trebuie să fie autorizat la Registrul Comerțului.
Lista codurilor CAEN eligibile Microgrant 5000 euro
Prin program se finanțează activități din agricultură, cultivarea planetelor, creșterea animalelor, pescuit și acvacultură, cât și activități mixte și auxiliare. Industria alimentară prin prelucrarea și conservarea cărnii, peștelui, produselor lactate, fructelor și legumelor, uleiurilor și a produselor din morărit.
Fabricarea produselor de brutărie și produselor făinoase, pâine, patiserie, paste făinoase, tăieței, cuș-cuș, etc… Fabricarea altor produse alimentare, zahăr, ceai, cafea, condimente, cât și producția preparatelor pentru hrana animalelor.
Procesarea băuturilor, a malțului, a băuturilor nealcoolice și fabricarea articolelor din hârtie și carton.
Cultivarea Plantelor
CAEN | Activitate |
0111 | Cultivarea cerealelor (exclusiv orez), plantelor leguminoase și a plantelor producătoare de semințe oleaginoase |
0112 | Cultivarea orezului |
0113 | Cultivarea legumelor și a pepenilor, a rădăcinoaselor și tuberculilor |
0116 | Cultivarea plantelor pentru fibre textile |
0119 | Cultivarea altor plante din culturi nepermanente |
0121 | Cultivarea strugurilor |
0124 | Cultivarea fructelor semintoase si samburoase |
0125 | Cultivarea fructelor arbuștilor fructiferi, capsunilor, nuciferilor si a altor pomi fructiferi |
0126 | Cultivarea fructelor oleaginoase |
0127 | Cultivarea plantelor pentru prepararea băuturilor |
0128 | Cultivarea condimentelor, plantelor aromatice, medicinale si a plantelor de uz farmaceutic |
0129 | Cultivarea altor plante permanente |
0130 | Cultivarea plantelor pentru inmultire |
Creșterea Animalelor
0141 | Creșterea bovinelor de lapte |
0142 | Creșterea altor bovine |
0143 | Creșterea cailor si a altor cabaline |
0145 | Creșterea ovinelor si caprinelor |
0146 | Creșterea porcinelor |
0147 | Creșterea pasarilor |
0149 | Creșterea altor animale |
Activități în ferme mixte și auxiliare
0150 | Activități in ferme mixte (cultura vegetala combinata cu creșterea animalelor) |
0161 | Activități auxiliare pentru producția vegetala |
0162 | Activități auxiliare pentru creșterea animalelor |
0163 | Activități după recoltare |
0164 | Pregatirea semințelor |
Pescuit și acvacultură
0311 | Pescuitul maritim |
0312 | Pescuitul in ape dulci |
0321 | Acvacultura maritima |
0322 | Acvacultura in ape dulci |
Industria alimentară
1011 | Prelucrarea si conservarea carnii |
1012 | Prelucrarea si conservarea carnii de pasare |
1013 | Fabricarea produselor din carne (inclusiv din carne de pasare) |
1020 | Prelucrarea si conservarea pestelui, crustaceelor si molustelor |
1031 | Prelucrarea si conservarea cartofilor |
1032 | Fabricarea sucurilor de fructe si legume |
1039 | Prelucrarea si conservarea fructelor si legumelor n.c.a. |
1041 | Fabricarea uleiurilor si grasimilor |
1042 | Fabricarea margarinei si a altor produse comestibile similare |
1051 | Fabricarea produselor lactate si a branzeturilor |
1052 | Fabricarea inghetatei |
1061 | Fabricarea produselor de morarit |
1062 | Fabricarea amidonului si a produselor din amidon |
1071 | Fabricarea painii; fabricarea prajiturilor si a produselor proaspete de patiserie |
1072 | Fabricarea biscuitilor si piscoturilor; fabricarea prajiturilor si a produselor conservate de patiserie |
1073 | Fabricarea macaroanelor, taiteilor, cus-cus-ului si a altor produse fainoase similare |
1081 | Fabricarea zaharului |
1082 | Fabricarea produselor din cacao, a ciocolatei si a produselor zaharoase |
1083 | Prelucrarea ceaiului si cafelei |
1084 | Fabricarea condimentelor si ingredientelor |
1085 | Fabricarea de mancaruri preparate |
1086 | Fabricarea preparatelor alimentare omogenizate si alimentelor dietetice |
1089 | Fabricarea altor produse alimentare n.c.a. |
1091 | Fabricarea preparatelor pentru hrana animalelor de ferma |
Producția băuturilor
1106 | Fabricarea maltului |
1107 | Producția de bauturi racoritoare nealcoolice; producția de ape minerale si alte ape imbuteliate |
Fabricarea articolelor din hârtie și carton
1721 | Fabricarea hârtiei si cartonului ondulat si a ambalajelor din hartie si carton |
Consultanță
Serviciul include verificarea eligibilității, procesarea actelor necesare, crearea contului, pregătirea acestuia pentru depunere și depunerea cererii de accesare a micrograntului.
Grantul este garantat, astfel că nu percepem avans pentru această fază.
Perioada de implementare include semnarea electronică a contractului de finanţare, consultanţă în implementarea programului şi raportarea cheltuielilor efectuate conform procedurii de implementare a programului.
Costuri
0% Avans și 0 euro pentru verificare eligibilitate, creare cont, pregătirea acestuia și depunerea cererii de finanțare.
500 euro consultană pentru implementare și raportare conform procedurii de implementare.
Plata serviciului de consultanță se efectuează după semnarea contractului de finanțare între dumneavoastră și finanțator (Ministerul Antreprenoriatului și Turismului) și doar după plata contractului de finanțare (virarea grantul de 5.000 euro în contul bancar), dar nu mai mult de 7 zile de la plata acestuia.
Colaborarea între noi, serviciul de consultanță pentru obținere microgrant 5000 euro se efectuează conform contractului de consultanță. Contractul se poate consulta aici https://calandrinon-consult.ro/contract-microgrant-5000-euro/.
Accesare Microgrant 5000 euro
Prin formular ne dorim să colectăm informațiile necesare pentru a verifica eligibilitatea și a putea avea o discuție preliminară. Revenim prin email cu următorul pas și telefonic pentru o discuție despre program, consultanță, întrebări.
Oportunitate
Grantul este garantat în valoare fixă de 5000 euro, iar experiența acumulată în ultimii 2 ani pe celelalte programe similare, Microgranturile în valoare de 2.000 euro și Granturile Capital de Lucru, ne permite să vă ofertăm serviciul de consultanță fără costui în avans.
După accesarea și plata ajutorului financiar beneficiarii trebuie să-și mențină activitatea pe o perioadă de cel puțin 6 luni de la acordarea acestuia.
Cheltuieli Eligibile Microgrant 5.000 euro
Beneficiarii pot utiliza microgranturile, sub formă de sumă forfetară, alocate din fonduri externe nerambursabile, cofinanțate din bugetul de stat, pe bază de contract de acordare a ajutorului de stat încheiat în format electronic, pentru susținerea următoarelor cheltuieli angajate după data de 1 februarie 2020:
a) cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, mărfuri, precum și alte categorii de stocuri necesare activității curente/operaționale desfășurate de beneficiari;
b) datorii curente și restante față de furnizorii curenți, inclusiv față de furnizorii de utilități, potrivit contractelor încheiate;
c) cheltuieli privind chiria pe bază de contract încheiat și/sau cheltuieli privind arenda sau redevența pe bază de contract de arendă sau contract de concesiune aferente terenurilor agricole;
d) cheltuieli privind achiziția de servicii necesare activității curente/operaționale, cu excepția serviciilor de consultanță;
e) cheltuieli privind achiziția de obiecte de inventar, inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare reluării activității curente/operaționale;
f) cheltuieli privind achiziția de echipamente, utilaje, instalații și tehnologii necesare reluării activității curente/operaționale;
g) cheltuieli privind plata datoriilor către bugetul statului și bugetele locale.
Ce urmează?
O să revenim telefonic după trimiterea formularului de mai sus pentru o discuție preliminară despre programul de finanțare și serviciul de consultanță.
Serviciul de consultanță se va realiza pe bază de contract, iar după semnarea acestuia o să parcurgem toate etapele programului.
Preînscriere
Preînscrierea este înregistrarea SRL, PFA, II sau IF-ului în aplicația (site) https://granturi.imm.gov.ro/, pregătirea contului și a documentelor necesare pentru depunerea Cererii de Finanțare/Accesare a micrograntului de 5.000 euro.
Această etapă se realizează după semnarea contractului de consultanță între noi și furnizarea informațiile cerute. Informațiile trebuie să fie corecte și complete, în caz contrar cererea de finanțare poate fi respinsă și se pierd cei 5.000 euro.
După înscrierea în aplicație o să vă trimitem declarația de înscriere care atestă înregistrarea SRL, PFA, II sau IF-ului. O să vă trimitem toate documentele oficiale, ne dorim claritate și transparență în tot ce facem și ne dorim același lucru și din partea dumneavoastră.
Cererea de Finanțare
Depunere cererilor de finanțare este programată pentru perioada de 27 – 30 Mai 2022. O să depunem cererile de finanțare în dimineața zilei de 27.
Aplicația generează o recipisă, documentul care atestă că cererea de finanțare a fost depusă. O să trimitem prin email atât Cererea de Finanțare depusă cât și Recipisa. Tot în același email o să vă trimitem și link unde se poate verifica depunerea pe baza cui-ului SRL, PFA, II sau IF-ului.
Lista beneficiarilor finali, selectați pentru finanțare, este anunțată pentru data de 02 Iunie 2022.
Contractul de Finanțare
Contractul de finanțare o să fie disponibil în aplicație după data de 03 Iunie 2022 și se poate semna doar cu contul IBAN al persoanei juridice (SRL, PFA, II, IF).
Acesta trebuie semnat în maxim 5 zile calendaristice! O să vă cerem după depunerea cererii de finanțare contul IBAN astfel încât să putem semna contractul de finanțare în momentul în care acesta este disponibil.
Plata Micrograntului de 5.000 euro
Plata ajutorului financiar se va realiza de către banca parteneră selectată prin transferul micrograntului în conturile bancare indicate de beneficiarii ajutorului de stat.
Cheltuirea banilor, celor 5.000 euro, se face doar pe bază de facturi și prin ordine de plată, online din aplicația internet banking sau fizic la bancă.
Implementare
Pentru finalizarea programului se va depune un raport de progres privind cheltuielile efectuate, împreună cu documentele justificative care au stat la baza efectuării cheltuielilor, în termen de 90 de zile de la transferul micrograntului în contul bancar al acestuia.
Raportarea cheltuielilor, depunerea raportului de progres, este cuprins în serviciul de consultanță, aliniatul b) Art.2 din contractul de consultanță și constă în înregistrarea cheltuielilor efectuate.
Oferim un ”instructaj” referitor la modul de cheltuire a banilor astfel încât să avem un raport de progres curat conform procedurii de implementare. Discutăm fiecare cheltuială în parte să ne asigurăm că este eligibilă, iar dacă din diferite motive întâmpinaţi greutăți cu unii furnizor sau plăti căutăm împreună soluții.
Scopul este să implementăm corect programul conform procedurii de implementare. Putem să facem acest lucru dacă comunicăm!
Răspundem cu drag la întrebări și discutăm fiecare aspect prin email, telefonic între orele 07:00 – 20:00 (L-V) și pe rețelele de socializare, pe Facebook, în grupul dedicat Microgranturilor de 5.000 euro și 2.000 euro (sesiunile din 2020 și 2021) https://www.facebook.com/groups/microgranturi.
Comentariile sunt deschise și răspundem cu drag și aici.
Programul se finalizează după depunerea Raportului de Progres.
Share 5000 euro
Link-uri Utile
Grup Facebook Microgranturi 2000 euro – 5000 euro
https://www.facebook.com/groups/microgranturi
Grupul este creat și administrat de către noi pentru a oferi un mod mai ușor de răspunsuri la diferite întrebări prefinanțare sau în perioada de implementare. Acum este populat cu discuții despre Măsura 1 – Microgranturi de 2.000 euro, două sesiuni în care sau finanțat aproximativ 50.000 de cereri.
Proiect OUG Microgrant 5000 euro și Capital de Lucru Industria Agroalimentară
OUG 61/2022
Capital de Lucru – Industria Agroalimentară POC 4.1.2 – Maxim 120.000 euro
https://calandrinon-consult.ro/capital-lucru-industria-agroalimentara/
Lista Agențiilor pentru IMM, Atragere de Investiții și Promovare a Exportului (AIMMAIPE)
https://calandrinon-consult.ro/contact-granturi-agentii-imm/
Telefon Call Center granturii IMM 0219059
Am 75 de stupi , am avut proiect pe care l-am dus la finalizare pe măsura 141
Pot beneficia și eu și ce trebuie sa fac , cui sa m-a adresez ???
Va multumesc
Da, se poate. Preluăm cereri prin Formular Accesare Microgrant 5.000 euro
Te rog să nu-l completezi de 2 ori, doar ne complicăm. O să răspundem de luni dimineața.
Referitor la alte programe, nu trebuie să depășesti în total suma de 290.000 euro în ultimii 4 ani.
Cum voi justifica cheltuiala cu plata celor 500 euro pentru consultanta, pentru ca la ”cheltuieli eligibile” punctul d scrie:
d) cheltuieli privind achiziția de servicii necesare activității curente/operaționale, cu excepția serviciilor de consultanță;
Deci cheltuielile cu consultanta sunt excluse.
Consultanța nu este o cheltuială eligibilă și nu se plătește din cei 5.000 euro!
Putem achiziționa utilaje second hand cu factura?mulțumesc
NU. Nu sunt eligibile achizițiile de utilaje second hand sau resigilate.
La elaborarea documentatiei necesara depunerii CF, Contractul de consultanta se incheie doar cu firma dv sau si cu alte firme de consultanta ?
Suntem un grup din două societăți și nouă angajați/colaboratori pentru depunerea cererilor de finanțare pe această măsură.
Contractul de consultanță se încheie cu una dintre cele două firme, în funcție de ordine și distribuția cererilor pentru depunere rapidă.
Buna ziua,
pct „d) cheltuieli privind achiziția de servicii necesare activității curente/operaționale, cu excepția serviciilor de consultanță;” …. in proiect era ” d) cheltuieli privind achiziția de servicii și reparații necesare activității curente de bază, cu excepția serviciilor de consultanță, studii și alte categorii de servicii indirecte cu activitatea curentă;” … apareau si reparatii.
Cum procedam in situatia in care se doreste repararea utilajelor, echipamentelor, reparatii la cladire, etc?
multumesc anticipat,
Adi
Serviciile presupun câteva acte contabile suplimentare față de o achiziție simplă:
Contract prestării servicii.
Deviz lucrări.
Proces verbal predare-primire, dacă este cazul.
Factură.
Se încadrează la d) cheltuieli privind achiziția de servicii și reparații necesare activității curente de bază, cu excepția serviciilor de consultanță, studii și alte categorii de servicii indirecte cu activitatea curentă;